مشخصات فني فرش و تابلو فرش دستباف با كيفيت

به وبگاه جامع حوزه فرش و گليم خوش آمديد.

مشخصات فني فرش و تابلو فرش دستباف با كيفيت

در فاصله قدرتگيري اين دو خاندان، چند واقعه سياسي در كرمان رخ داد كه هر كدام داراي پيامدهاي سياسي و اجتماعي گسترده­اي در تاريخ اين دوران بود؛ اما اين پيامدها هيچ نفعي براي كرمانيان نداشت و در جهت حمايت از مردم كرمان نبود؛ بلكه به خرابي و ويراني هم ­افزود. مهمترين دوره حكومت كرمان- از ابتداي دوره قاجار تا 1296ﻫ.ق/1878م- دوره ابراهيم­خان ظهيرالدوله (1240-1218ق/1824ـ1803م) عموزاده پادشاه قاجار، فتحعلي شاه بود كه طولاني­ترين حكومت كرمان در دوره قاجار هم بود.

طول مدت حكومت اين افراد باعث شد كه دو خاندان حكومتگر كرمان پايه­گذاري شود كه خاندان ابراهيمي از دوره ابراهيم­خان ظهيرالدوله(1240-1218ق /1824ـ1803م) پايه­گذاري شد و خاندان دوم معروف به خاندان وكيلي از دوره محمداسماعيل­خان نوري(1284-1277ق./1860-1867م) صاحب قدرت شدند. اگر اهل كاشان و شهرهاي اطراف آن باشيد ، كارخانجات فرش راوند كاشان معروف هستند و بسياري از خريداران براي تامين نياز هاي خود ، سفري به اين شهرك كه فاصله زيادي نيز با مركز كاشان ندارد ، خواهند داشت.

رويكارآمدن قاجاران در ايران به طور رسمي از حمله آغامحمدخان قاجار به كرمان و به شكلي مصيبت­بار براي مردم كرمان، آغاز شد. معشوق به مثابه ركن دوم در غزل عاشقانة سنائي، صرف نظر از اين­كه زميني يا آسماني باشد، مطرح شده­است. در اين جدول، ترياك با 000/900/1تومان در مقام اول و ابريشم خام با 000/300/1تومان در رتبه دوم قرار دارند(كرزن، 1373، ج2: 665). اگرچه اين آمار در سال­هاي اوج گرفتن فرش و سير نزولي شالبافي تهيه شده است؛ اما با اين همه از اهميت و جايگاه منسوجات و كالاهاي پشمي در صادرات ايران خبر مي­دهد و بخش مهمي از فرش صادراتي ايران هم فرش­هاي پشمي بودند.

از قدرتيابي خاندان دوم رقابت شديدي در ميان آنها درگرفت كه در دوره قاجاريه و بعد از آن، منشأ تحولات سياسي، اجتماعي و مذهبي در تاريخ كرمان شد. براي انتخاب كفپوش مورد نياز از فرش ماشيني كناره و يا گليم فرش كناره استفاده مي گردد. با زياد شدن شانه گليم فرش قيمت گليم فرش ماشيني نيز افزايش دارد. از همان قرن هفدهم كه آنها متقاضي پشم كرمان بودند، ثروت اصلي بريتانيا در ايران از طريق صدور كالاي پشمي به دست مي­آمد و حتي به نمايندگان كمپاني دستور داده شده بود براي افزايش مصرف پارچه بريتانيايي تلاش كنند و اين جزو وظايف آنها بود كه سرمايه­گذاري در پشم را بالا ببرند. بي شك فرش افشان مشهد اردهال يكي از زيباترين انتخاب ها براي فضايي با چيدماني سنتي است. زيبايي اين طرح را در تصوير بالا مي توانيد ببينيد يك تركيب خارق العاده در اتاق را به وجود آورده است . در اين مقاله، همانطور كه گفته شد، ما به شش مبحث متعدي سببي، پيشوند در افعال، مجهول و انواع آن، فعل دعايي، لازم يك شخصه و افعال و مصادر متروك و مستعمل در ترجمه تفسير طبري ميپردازيم.

از جنبه اقتصادي و سياسي وكيل­الملكي­ها همان راه خاندان ابراهيمي را رفتند و چنانكه اشاره شد، ابراهيم خان املاك زيادي در كرمان آباد كرد و به ساخت مدرسه و بازار اهتمام ورزيد. در جادة عشقِ مولانا، مسافران، شناگران يا سيلابي روان بهسوي ساحل جان (مقصد) هستند كه تلاطم خروشانِ سختيهاي سلوك را ميشناسند و ترس و اندوه در آنها راه نمييابد. با اين حال، مسير كرمان برقرار بود و بعضي تجار ترجيح مي­دادند از اين مسير كالاي خود را حمل كنند و يكي از مسيرهاي حمل پشم، شال و كالاي پشمي و تجارت با انگليس و هند بود(Abbott, 1855: 34-35). بايد توجه داشت كه در خطوط جنوبي ايران، انگليس بلامنازع به تجارت مي­پرداخت و تجارت انگليس و هند بيشتر از طريق بندرعباس، كرمان، يزد و خراسان و بالعكس صورت مي­گرفت و طبيعتا در اين مراكز و بازارها كالاهاي بيشتري از انگلستان كه اكثر آن هم پارچه پشمي و پنبه­اي بود، به فروش مي­رسيد. حتي امروزه كه سراميك، پاركت و انواع كفپوشهاي جديد مد شدهاند بازهم در بيشتر خانههاي ايراني فرش، قاليچه، گليم و كناره همچنان جايگاه خود را دارد و البته زيبايي آن با هيچيك از محصولات مدرن امروزي قابلمقايسه نيست.

براي اينكه بدانيد اصول انتخاب فرش اتاق خواب چيست و هنگام خريد آن چه نكاتي را حتما بايد در نظر داشته باشيد، راهنماي انتخاب فرش مناسب براي اتاق خواب مدرن و كلاسيك را از سايت Sleep Advisor در مجلهي كوروش بخوانيد. فرشهايي كه الياف انها از جنس نايلوني است براي اتاق خواب مناسب نيستند. پايه­ستونها در عين زيبايي، با نشان­دادن دو اسفنكس كنار هم و قرارگرفتن شال ستون بر پشت آنها كار شده است. خاستگاه كاربست چنين استعارهاي هم با مبناي فرهنگي و هم با بينامتنيت قرآني درخور تبيين است. مصداقهاي ديگري كه از كاربرد استعارۀ گياه در متون ديني حمايت ميكند و خداوند را در پوشش مربي و پرورشدهنده مجسم ميكند، روايت مربوط به فضيل بن يسار است كه ميگويد: از امام صادق(ع) شنيدم كه به بعضي از اصحاب قيس ماصر فرمود: خداوند عزّوجلّ پيغمبرش را تربيت كرد و نيكو تربيت فرمود. بسياري از حكام كرمان؛ از جمله طهماسب ميرزا مؤيدالدوله(1271-1268ق/1851-1854م.)، كيومرث ميرزا (1277-1276ق/1859-1860م)، وكيل­الملك اول (1284-1277ق/1860-1867م) ووكيل­الملك ­دوم (1295-1285ق/1868-1878م) در ترقي صنعت شالبافي كوشيدند، كه نشاندهنده اهميت صنعت شالبافي نزد كارگزاران حكومت قاجاري بود. صنعت شالبافي كه پيشينه طولاني در كرمان داشت و در قرن سيزدهم از رونق بسزايي برخوردار بود، از اوايل قرن چهاردهم هجري قمري رو به افول گذاشت و موقعيت برتر خود را به فرشبافي داد و پشم و ابريشم مرغوب كرمان در بافت قالي­هاي مرغوب به كار رفت وشهرت پيدا كرد.

خريد قسطي فرش ماشيني فرش نگين مشهد هلال براي راحتي شما عزيزان خريد قسطي فرش را در نظر گرفته است. شما خريداران مي توانيد از شرايط اقساط ۳۶ ماهه بدون پيش پرداخت و ضامن استفاده كنيد و تا سقف ۵۰ ميليون تومان خريد خود را انجام دهيد. براي دريافت راهنمايي و اطلاعات بيشتر مي توانيد از طريق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ يا شبكه هاي اجتماعي با ما در تماس باشيد. براي خريد اقساطي فرش مي توانيد به صورت حضوري در نمايشگاه فرش نگين مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بيدگل و يا مراجعه به نمايندگان ما در شهرستان ها اقدام به خريد خود كنيد. همچنين براي آسايش شما امكان خريد اينترنتي فرش نيز محيا گرديده است. تفاوت خريد اقساطي فرش با خريد نقدي در خريد نقدي فرش شما از تخفيف بيشتري برخوردار هستيد و در خريد قسطي فرش حداكثر با توجه به زمان اقساط كه ۳۶ ماهه است شامل افزايش ۱۵% مي گردد. همچنين از اين مزيت برخورداريد كه فرش قسطي خود را بدون پيش پرداخت خريد مي كنيد و ماهانه با پرداخت مبلغ كمي از فاكتور خود از آسايش بيشتري در خريد فرش برخوردار مي شويد. براي اطلاع از قيمت فرش نگين مشهد هلال مي توانيد با ما در تماس باشيد. بسيار از علماي لغت آن را فارسي ميدانند و نوشتهاند كه شكل فارسي آن «سوراخ پاي» ميباشد و در توجيه آن گفتهاند كه علت اين نامگذاري آن است كه جاي پاي اين حيوان، سوراخ است. باز گداها حركت نميكنند و اين به علّت خشك شدن پاي يكي از آنها از سرما و مرده بودن ديگري است. توسعة شهر تبريز بهمثابة يكي از شهرهاي بزرگ ايران با قوتها، ضعفها، فرصتها و تهديدات گوناگوني از نگاه توسعة رقابتپذيري هويتي و زمينهگرا همراه بوده است. از آنجا كه حكومت قاجار تازه تأسيس بود، اين دوره طولاني به همراه اقدامات مذكور، كرمان را در اختيار اين خاندان قرار داد و سال­ها طول كشيد تا در ميان طبقه حاكمه كرمان خانداني به رقابت با آنان برخيزد. نكته مهم اين جاست كه به علت دوره طولاني حكومت ابراهيم­خان، هر كدام از فرزندان و نوادگان او، حكومت ولايتي از كرمان را در اختيار داشت وحكومت ولايات كوچك و بزرگ كرمان در اختيار آنها بود.

عملكرد نويسنده در اين مقاله، با آنچه كه اظهار داشته، دوگانه و در تضاد است؛ زيرا وي با آن كه بر استفاده از صورت كامل«ي» تأكيد ميكند، عملاً از «همزه» (ياي مليّن، ياي ابتر/ ـهٔ/ هٔ) استفاده ميكند و آن را مخفّف «ي» ميداند. زيرا صورت و پيشاني برج اسد به سمت راست سنبله (دستي كه خوشه در آن قرا گرفته و عوّا و سماك اعزل در آن قرار دارد) و دم آن به سمت سرطان است. پايان اين داستان پيروزي داناي ديني است، بر ديو گاو پاي كه بر اساس اين حكايت سركرده ديوان است (همان، 272). در مينوي خرد حكايتي از زرتشت و اهريمن (كه در باور زرتشتيان سر كرده ديوان است) ذكر شده كه بيشباهت به داستان مرزباننامه نيست. به همين جهت، باستاني پاريزي يكي از علل رشد اين صنعت را، كارگر ارزان به علت كمبود كارهاي زراعتي و صنعتي ديگر مي­داند و در ذكر مهم­ترين علت مي­نويسد: «بالاتر از همه، مسئله اقتصاد كويري است كه اساس آن بر مبناي استفاده از حداقل مواد اوليه و مصالح با حداكثر كار و نيروي انساني بود و نتيجه آن مرغوبيت كالاست» (باستاني پاريزي، 1385 :151-152). بر اساس قرارداد گمركي 1320ق /1902م مابين دولتين ايران و روس، صادرات قالي پشمي، پشم و پارچه پشمي، و واردات پشم آزاد بوده است و براي واردات بر قالي پشمي و پارچه به ترتيب، سه و هشت قران حق گمرك بسته شده بود (جمالزاده، 1384: 40). به همين علت، پشم انبوهي به كشورهاي اروپايي و بهخصوص به روسيه، هند و انگلستان و عثماني صادر مي­شد(جمالزاده، 1384: 33) و به صورت كالاي پشمي به كشور بازمي­گشت و صنايع پشمي داخلي از اين رويه ضربه خورد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.