اطلاعاتي كه در مورد فرش ماشيني بايد داشته باشيم

به وبگاه جامع حوزه فرش و گليم خوش آمديد.

اطلاعاتي كه در مورد فرش ماشيني بايد داشته باشيم

به قدري توليد و فروش گليم فرش افزايش پيدا كرده است كه به عنوان نمونه اي از وسايل صادراتي در جهان شناخته شده است . زمان توليد گليم فرش دستباف ، بدليل طولاني بودن بافت دستي تا ماه ها به طول مي انجامد و اين در حالي است كه گليم فرش ماشيني طي يك هفته كاري بافت زده مي شود. بر اين اساس بافت تاريخي بيرجند بايد از طريق سمپوزيومها، سمينارها، بروشورهاي گردشگري، فضاي مجازي و سايتهاي اينترنتي چندزبانه تبليغ شود.

تحليل ماهيت قرارداد پيشفروش ساختمان بر اساس ماده 10 ق.م و تحت عنوان «قراردادهاي خصوصي» مطرح ميگردد و از لحاظ شرايط و آثار واجد شرايط و آثار قراردادهاي خصوصي است. 8.عليزاده، حسن(1383)، قراردادهاي پيشفروش ساختمان، تهران: انتشارات ميثاق عدالت. از جهت ديگر قبض ثمن به صورت اقساط در قرارداد پيشفروش ساختمان، بيع سلف را از گردونه خارج ميكند.

به علاوه تعيين مدت در اين قرارداد براي ساختن بناي مورد نظر، از جهت ديگر استصناع بودن اين عقد را منتفي ميسازد و از جهت اينكه مال مشاعي با آورده طرفين ايجاد نميشود و طرفين قصد همكاري و تعاون به منظور كسب سود و زيان ندارند، قالب عقد شركت براي اين قرارداد مناسب نخواهد بود. اموال قيمي نيز تنها به صورت عين معين قابل خريد و فروش است و در غير اين صورت يعني فروش آنها به صورت كليفيالذمه يا كلي در معين مورد معامله مجهول و موجب بطلان قرارداد ميشود. در بيع عين معين نيز طبق ماده361 ق.م بايد مورد معامله هنگام عقد وجود داشته باشد وگرنه بيع باطل است.

اما تحت عنوان ساير قراردادهاي خصوصي سازندگان واحدهاي آپارتماني براي انجام تعهد خويش، زمين معيني را تهيه و زمين مورد نظر را به متقاضيان انتقال داده، سپس تعهد ميكنند كه در آن زمين، بر طبق نقشههاي ساختماني و ساير مشخصات و ابعاد قراردادي، آپارتمانهاي مورد تعهد را ساخته و به متقاضيان منتقل نمايند. با تحليل ماهيت قرارداد پيشفروش ساختمان تحت عنوان «قرارداد خصوصي» ميتوان آن را در قالب قراردادهاي مبتني بر ماده 10 ق.م همچون قرارداد «تعهد به بيع» يا «قرارداد تشكيل بيع» يا «وعده بيع» آورد كه در مفهوم اصطلاحي و عرفي عمدتاً «قولنامه» ناميده ميشود.

علاوه بر روش فوق يعني تحليل قرارداد پيشفروش ساختمان بر مبناي مادة 10 قانون مدني و در قالب «تعهد به فروش» روش و راهكار ديگري كه ميتوان ارائه نمود اين است كه «عقد بيع معلق بر وجود مبيع» منعقد گردد. اما آنچه تحت عنوان «تعهد بر بيع» يا «قولنامه» مطرح شد شايعتر و فراگير تر از ساير عناوين است. زيرا آنچه باطل است بيع عين معين غير موجود است نه تعهد بر فروش اين عين معين. چرا كه وجود چنين شرطي در واقع تعهد پيشفروشنده به تحويل كالاي معين در آينده است و تعهد در اين زمينه با مشكلي روبه رو نخواهد بود. فرش به خانه زيبايي و جلوه مي بخشد و باعث مي شود كه ساير وسايل، خودشان را به خوبي نشان دهند، از اين رو خريد مهمي محسوب مي شود. بناي معبد بر طبق شيوة ساخت نمونه­هاي بيت هيلاني در جهت جنوب­شرقي ـ شمال­غربي ساخته شده و بنايي كاملاً مجزا از ديگر عناصر ساختماني محسوب مي­شود. قرارداد پيشفروش ساختمان بر مبناي الزامآور بودن اين قراردادها وتعهد فروشنده مبني بر سلب اختيار فروش به ديگري از خود، نوعي حق براي خريدار بوجود ميآورد كه طبق آن ميتواند در صورت فروش ساختمان توسط متعهد به ديگري، قرارداد با شخص ثالث را ابطال و متعهد را ملزم به فروش مال به خود كند.

خريد قسطي فرش ماشيني فرش نگين مشهد هلال براي راحتي شما عزيزان خريد قسطي فرش را در نظر گرفته است. شما خريداران مي توانيد از شرايط اقساط ۳۶ ماهه بدون پيش پرداخت و ضامن استفاده كنيد و تا سقف ۵۰ ميليون تومان خريد خود را انجام دهيد. براي دريافت راهنمايي و اطلاعات بيشتر مي توانيد از طريق شماره تماس ۰۳۱۵۴۷۶۰۷۸۰ و ۰۹۳۹۳۶۱۸۱۸۳ يا شبكه هاي اجتماعي با ما در تماس باشيد. براي خريد اقساطي فرش مي توانيد به صورت حضوري در نمايشگاه فرش نگين مشهد هلال واقع در شهرستان آران و بيدگل و يا مراجعه به نمايندگان ما در شهرستان ها اقدام به خريد خود كنيد. همچنين براي آسايش شما امكان خريد اينترنتي فرش نيز محيا گرديده است. تفاوت خريد اقساطي فرش با خريد نقدي در خريد نقدي فرش شما از تخفيف بيشتري برخوردار هستيد و در خريد قسطي فرش حداكثر با توجه به زمان اقساط كه ۳۶ ماهه است شامل افزايش ۱۵% مي گردد. همچنين از اين مزيت برخورداريد كه فرش قسطي خود را بدون پيش پرداخت خريد مي كنيد و ماهانه با پرداخت مبلغ كمي از فاكتور خود از آسايش بيشتري در خريد فرش برخوردار مي شويد. براي اطلاع از قيمت فرش نگين مشهد هلال مي توانيد با ما در تماس باشيد. لويس معلوف آثار ديگري هم دارد از جمله:تاريخ العلم عند العرب. اما نمونه هاي ديگري از قلاب ها مانند گيره هاي كاغذ هستند كه مستقيم و با يك ميخ به ديوار متصل مي شوند. مقواي مشكي ۲۰۰ گرم محصول كارخانه تبديل كاغذ نوين ( از شركت هاي هولدينگ همين مجموعه ) ، از نظر كيفي پر كلاغي قابل رقابت با محصولات مشابه اروپايي داراي استيكر ليزري درب پاكت حداقل تيراژ جهت ثبت سفارش ۱۰۰ عدد مي باشد . با ما همراه باشيد تا ضمن شناخت اين محصول عواملي را كه در بالا يا پايين آمدن قيمت اين محصولات را دارند بيشتر بشاسيد. البته در خريد فرش كاشان بايد دقت زيادي داشته باشيد. البته در پارهاي موارد امكان فروش واحدهاي آپارتماني كاملاً مشابه به طريق بيع كلي فراهم بود اما در اكثر موارد عدم تطابق با هيچيك از عقود معين به همراه مخالف قانون نبودن اين قرارداد و دارا بودن شرايط اساسي صحت معامله، كافي است تا بتوان اين قرارداد را در قالب ماده 10 ق.م جاي داد. در غير اين صورت هم پيشخريدار و هم منتقلاليه متضامناً مسئول پرداخت ثمن خواهند بود.(ماده21 قانون پيشفروش ساختمان) در صورت عدم پرداخت ثمن به صورت اقساط از سوي خريدار، در صورتي كه حق فسخ براي فروشنده پيشبيني شده باشد وي ميتواند قرارداد را فسخ كند.(ماده19 قانون پيشفروش ساختمان) به علاوه خريدار هم در صورت عدم رعايت شرايط مذكور در قرارداد همچون عدم ساخت بنا در مهلت مذكور در قرارداد و يا عدم تطابق بناي ساخته شده با مشخصات مذكور در قرارداد، ميتواند الزام پيشفروشنده را بخواهد يا قرارداد را فسخ نمايد.(ماده8 لايحه پيشفروش ساختمان) اين اثرات از لزوم اين قرارداد به دست ميآيد.

از اين حيث مقررات مربوط به شرايط اساسي صحت معاملات مذكور در ماده 190 ق.م و قواعد عمومي معاملات برآن حاكم است و از آنجا كه به موجب ماده 10 ق.م قراردادي الزامآور شناخته ميشود، طرفين نسبت به تعهدات قراردادي خويش ملتزم و مسئول هستند و در صورت عدم انجام تعهد از سوي يك طرف، طرف ديگر، ميتواند او را به انجام آن الزام كند، يا قرارداد را فسخ نموده وخسارت دريافت دارد. بنابراين ميتوان گفت قرارداد پيشفروش ساختمان عقدي است لازم، كه طرفين را ملزم به انجام تعهدات خويش نسبت به يكديگر ميكند. از آنجا كه چنين قراردادي بر مبناي اصل حاكميت اراده و آزادي قراردادها تحليل ميگردد، در قالب ماده 10 ق.م خواهد گنجيد و لازم بودن آن نسبت به طرفين قرارداد از متن اين ماده برداشت خواهد شد. اين حالت يعني شرط بيع عين معين در ضمن يك عقد ديگر در حقيقت همان روشي است كه قدما براي رسيدن به مقصود خود در قالبي غير از عقود معين بر ميگزيدند كه در واقع گوياي اصل حاكميت اراده ميباشد.

در حال حاضر به دليل وجود ماده 10 ق.م نياز به گذاشتن چنين شروطي نيست و ميتوان در قالب اين ماده اصل حاكميت اراده را اجرا نمود چنانكه در مورد قرارداد پيشفروش ساختمان نيز به همين ترتيب است. از آنجا كه در قرارداد پيشفروش ساختمان مورد معامله عين معين است و با اين حساب بيع آن منوط به وجودش حين انعقاد معامله ميباشد(ماده361 ق.م) لذا عدهاي از حقوقدانان معتقدند كه ميشود عين معين را در حالي كه موجود نيست ضمن عقد كلي فيالذمه شرط نمود و آنرا فروخت. لذا از زمرة عقودي چون شركت و استصناع خارج ميگردد. لذا نميتوان ساختماني كه هنوز ساخته نشده و وجود ندارد را به طريق بيع عين معين فروخت. روش كار به اين صورت است كه عقد بيع در مرحلهاي كه هنوز ساختمان ساخته نشده منعقد گردد و اثر آن يعني تمليك ساختمان به وجود مبيع يعني ساختمان معلق و موكول شود. ركود توليد كارخانهها و مراكز توليدي و افزايش بيكاري در اثر نبود توان رقابتي، مسئلة بيشتر شهرهاي ايران در دورة معاصر است.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.